شمع چگونه کار می کند؟ در واقع، این اتفاقی ست که می افتد: شمع خودرو بالای سرسیلندر قرار دارد. در ابتدا، پیستون به پایین سیلندر می رود و با ترکیب سوخت و هوا درگیر می شود. دوباره پیستون به سمت شمع، به طرف بالا بر می گردد و این ترکیب را فشرده می سازد. در آخرین لحظه، وقتی پیستون به بالاترین نقطه می رسد، شمع جرقه می زند و ترکیب را مشتعل می سازد. پیستون به پایین رانده می شود تا نیروی لازم برای خودرو را ایجاد کند. سپس دوباره به سمت بالا بر میگردد تا اگزوز را پاکسازی کنید. در این مرحله دوباره چرخه از نو آغاز می شود.

 

شمع خودرو

 

یک خودروی چهار سیلندر دارای چهار عدد شمع می باشد، و شش سیلندر ، شش شمع و البته موتورهای HEMI دارای دو شمع روی هر سیلندر هستند. واضح است که شمع موتور با جرقه ای که ایجاد می کند، باعث سوختن سوخت می شود. و اما نقش شمع در اتلاف گرما نیز مهم است. توانایی شمع برای انتقال گرما به سیستم خنک کننده ، به مواد بکار رفته در الکترود مرکزی و عایق بستگی دارد. شمع های استاندارد در موتورهای مدرن، دارای یک هسته الکترود مرکزی مسی می باشند که با آلیاژ نیکل پوشانده شده اند. شمع های مرغوب، به جای آلیاژ نیکل، از فات گرانی مثل پلاتین و ایریدیم ساخته می شوند. این فات نقطه ذوب بالایی دارند و در نتیجه قیمت آنها نیز بیشتر است.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها